Fotbollklubbarnas Samorganisation Malmö
Nyheter 2012

Prova på turnering för flickor 9-10 år i Kombihallen 2012-03-12

För att locka fler unga tjejer att att upptäcka hur roligt det är att spela fotboll, arrangerade Fotbollklubbarnas Samorganisation en prova på turnering för flickor 9-10 år gamla i Kombihallen.

Inbjudan hade gått ut till alla skolor i Malmö som hade flickor i dessa åldersgrupper. Glädjande nog ställde 10 skolor upp med lag och 140 tjejer hade en heldag i Kombihallen.
Turneringen blev mycket lyckad och vår slogan för turneringen, “Lek,spänning och glädje” stämde perfekt på det hela!
Flera av vår medlemsföreningar ställde välvilligt upp med matchtröjor till tjejerna och några föreningar deltog också med ungdomsledare som hjälpte till att coacha tjejerna. Stort tack till er som ställde upp!

LdB FC Malmös elitspelare Frida Nordin, Anja Mittag och Katrine Schmidt besökte turneringen och skrev massor av autografer.
Samtliga deltagare fick T-shirts och en plakett samt fribiljetter till LdB FC:s Champions Legauematch mot Frankfurt.
Eftersom responsen från lärare och tjejer var stor och de gärna ville att vi skulle göra om det, så beslutade vi att försöka genomföra en ny turnering till hösten.
Vi tackar också Malmö Fritidsnämnd som med ett vällvilligt bidrag hjälpte oss att kunna genomföra turneringen.
Bilder från arrangemanget finns under fliken Galleri.

Olle, Kenny, Frank och Rolf.