Fotbollklubbarnas Samorganisation Malmö
Historia

Småklubbarnas Samorganisation bildades 11 April 1933, med uppgift att inom sig samla föreningarna och verka för ett gott samarbete dem emellan samt tillvarataga deras ekonomiska intresse och övriga intressen.

Den 19 februari 1987 ändrades namnet till Fotbollklubbarnas Samorganisation Malmö, i syfte att alla klubbar skulle kunna vara medlemmar. Därmed gavs Malmö FF och IFK Malmö, möjligheten att bli medlemmar i organisationen vilket tidigare inte varit möjligt.

Fotbollklubbarnas Samorganisation Malmö, Box 9219 20039 Malmö

Vi arrangerar Konferenser, Malmömästerskapet, för seniorer, ungdomar samt dam och flicklag. Har utbyte med andra organisation och spelar stadslagsmatcher.